Śmiało, jedz po 18, pod warunkiem, że nie kładziesz się spać kwadrans później

Podobno jedzenie po 18 spowoduje, że posiłek ten łatwiej odłoży się w postaci tkanki tłuszczowej. Dlatego zwolennicy tej teorii namawiają, żeby ostatni posiłek tj. kolację zjeść najpóźniej do godziny 18.

Ta zasada zawiera w sobie część prawdy. Otóż posiłki powinniśmy zjadać z przerwami trwającymi mniej więcej od 3 do 4 godzin. Kolacja zaś powinna być zjedzona około 3 godziny przed snem. Zakładając dzień rozpoczynający się od śniadania o godzinie 6, pójścia spać o 21 i 5 posiłkach w ciągu dnia, ostatni wypadnie akurat około godziny 18, czyli idealnie 3 godziny przed snem. Jednak wstając później i jedząc później śniadanie, godzina ostatniego posiłku powinna zostać odpowiednie przesunięta. Może być to godzina 19 lub nawet 20 pod warunkiem, że idziemy spać przynajmniej o godzinie 22 lub 23. Godzina, o której jemy ostatni posiłek, zależy wyłącznie od tego, o której chodzimy spać. Ważne, aby zachować zasadę, aby od posiłku do zaśnięcia minęły co najmniej 3 godziny. Umożliwi to spokojne strawienie kolacji i lepszą regenerację w czasie snu.

Wniosek:
Ostatni posiłek możesz zjeść po godzinie 18. Pamiętaj jednak,
żeby od posiłku do pójścia spać, minęły minimum 3 godziny.

Chcesz poznać więcej ciekawostek i praktycznych porad?
Pobierz darmowy fragment e-booka „Skąd się biorą zdrowi ludzie”
https://spozywo.pl/skad_sie_biora/

Skąd się biorą zdrowi ludzie

 

 


Potrzebujesz pomocy w rozwiązaniu dietetycznych dylematów?

Od niedawna oferujemy konsultacje online, podczas których doświadczeni dietetycy, z którymi współpracujemy udzielają indywidualnych porad. Wyliczą zapotrzebowanie kaloryczne optymalne dla Twojego organizmu, w sposób przystępny przekażą Ci naukową wiedzę, polecą przydatne aplikacje i wyposażą Cię w materiały, które pomogą Ci w przyszłości stać się zdrowym człowiekiem i świadomym konsumentem.
Kliknij w poniższy obrazek, aby poznać szczegóły. Zapraszamy!

Poradnia dietetyczna online