Bardzo często ludzie mają wygórowane oczekiwania co do efektów diety

 

Bardzo często ludzie mają wygórowane oczekiwania co do efektów diety. Aby jednak trwale zmienić swoje nawyki żywieniowe i zmniejszyć ryzyko powrotu do wcześniejszego stylu życia potrzebne będzie co najmniej 6 miesięcy. Jeśli chodzi o utrwalenie zredukowanej masy ciała, następuje to po 9 miesiącach jej utrzymania. Dlatego, aby utrzymać dietę, należy przede wszystkim dać sobie czas.[1]

 

Jako pierwszy punkt, konieczny do stałej zmiany, należy uzmysłowić sobie, czym tak naprawdę jest dieta. Dla wielu osób będzie to rezygnacja ze smacznego jedzenia, stale odczuwalny głód i koniec z życiem towarzyskim. Często traktowana jest jako tymczasowy proces, który ma doprowadzić nas do założonego celu.

 

Dieta jest to sposób żywienia, ilościowe oraz jakościowe zaspokajanie potrzeb organizmu, ustalone indywidualnie do potrzeb poszczególnej jednostki. Należy zwrócić również uwagę  na definicję „Żywienia Człowieka”, która mówi o dostarczaniu pożywienia, które pozwoli na utrzymanie podstawowych funkcji życiowych.[2] Pomocna będzie więc zmiana podejścia do diety oraz potraktowanie jej jako zmianę nawyków żywieniowych i troskę o lepszy, zdrowy styl życia.

 

Korzyści płynące ze stosowania dobrze zbilansowanej diety:

– pozwala uzyskać i utrzymać odpowiednią masę ciała (optymalny skład ciała)

– nie powoduje zachcianek, ataków głodu czy napadów kompulsywnego jedzenia

– poprawia pracę mózgu, nastrój i samopoczucie

– nie powoduje spadków lub braku energii

– poprawia stan skóry, wzmacnia włosy i paznokcie

– nie powoduje niedoborów witamin i minerałów oraz substancji odżywczych

– zapewnia równowagę hormonalną (wspomaga osiągnięcie i utrzymanie równowagi h.)

– stabilizuje poziom glukozy we krwi (wspomaga utrzymanie stabilnego poziomu)

– sprzyja regeneracji i poprawia jakość snu

– wzmacnia system odpornościowy

– podnosi odporność na stres

– nie powoduje problemów trawiennych

– nie wymaga obsługi regularnego korzystania z Excela oraz korzystania z tabel kalorycznych

– ma działanie przeciwzapalne

– składa się z roślinnych i zwierzęcych źródeł pokarmowych, a nie z gotowych produktów

– elastycznie zmienia się w zależności od różnych czynników

– jest ciągła, nie ma przerw ani daty końcowej

 

Więcej na ten temat znajdziesz w naszym e-booku, którego fragment możesz pobrać pod linkiem: https://spozywo.pl/skad_sie_biora/

 

Źródła:
1. W. Respondek.: „Zasady leczenia otyłości”, Postępy Nauk Medycznych. 2011;9:782-789
2. C. Tsigos, V.Hainer, A. Basdevant.: „Postępowanie w otyłości dorosłych: europejskie wytyczne dla praktyki klinicznej”, Endokrynologia, Otyłość i Zaburzenia Przemiany Materii. 2009;5(3):87-98


Potrzebujesz pomocy w rozwiązaniu dietetycznych dylematów?

Od niedawna oferujemy konsultacje online, podczas których doświadczeni dietetycy, z którymi współpracujemy udzielają indywidualnych porad. Wyliczą zapotrzebowanie kaloryczne optymalne dla Twojego organizmu, w sposób przystępny przekażą Ci naukową wiedzę, polecą przydatne aplikacje i wyposażą Cię w materiały, które pomogą Ci w przyszłości stać się zdrowym człowiekiem i świadomym konsumentem.
Kliknij w poniższy obrazek, aby poznać szczegóły. Zapraszamy!

Poradnia dietetyczna online